Wie ben ik….

Wie ben ik…

 

Mijn naam is Marcel van der Vuurst, vader van 2 prachtige kinderen en op de wereld gezet in het geweldige jaar 1974. 

 

Nadat ik mijn diploma’s binnen had voor mijn administratieve en logistieke opleiding, heb ik de keuze gemaakt om gelijk te gaan werken. Onder het mom “door ervaring leert men het meeste” vol goede moed het bedrijfsleven ingestapt.

AAEAAQAAAAAAAATQAAAAJGQ0MmM0Mzg4LTdlYzctNDgwYS04ZDQ1LWNhZmQ5MjRlYTA3NA

En daar werd ik als jongeman vroeg in de twintig aangenomen als inkoper, gelijk volop zaken doen op de nationale en internationale markt om zo scherp mogelijke prijsafspraken, maar zeker zo belangrijk ook de gewenste kwaliteits afspraken te maken met de leveranciers. Tijdens deze eerste ervaringen kwam ik ook gelijk in aanraking met de ISO normen en eisen. En dan kom je als jongeman er achter dat het vak veel breder is dan alleen maar zo goedkoop mogelijk inkopen.

 

Na enige tijd ga je toch weer eens op je gemak om je heen kijken en op zoek naar andere kansen en mogelijkheden, want je hebt niet voor niets logistiek gestudeerd.

 

En zo kwam ik terecht bij een groot internationaal transportbedrijf, wat voor die tijd al vrij vooruitstrevend was. Het was niet alleen maar vrachtwagens vullen en van A naar B rijden. Binnen dit bedrijf werd verder gekeken, het is ook tijdens deze periode dat ik mezelf verder ontwikkeld heb op het logistieke vlak door middel van interne en externe opleidingen, maar zeker ook door veel ervaring op te doen op verschillende logistieke vlakken. Wegvervoer, Zeevracht, Expeditie, Douane formaliteiten, Supply Chain Management en ook procesverbetering volgens de Six Sigma strategie.

 

Helaas werd het ook voor dit bedrijf ontzettend zwaar na de beruchte 11 september aanslagen en werd het tijd voor fuseren met andere vestigingen en reorganiseren. Tijd voor mij om maar weer eens om me heen te kijken.

 

Na twee korte periodes bij verschillende werkgevers besloot ik dat het tijd was voor een nieuwe richting. Ik werd een zelfstandige als DGA binnen een familie bedrijf in de watersportbranche. Mijn eerder opgedane kennis en ervaring kon ik goed gebruiken, mijn verantwoordelijkheden lagen binnen het complete office management. De kennis van de compagnon lag namelijk meer op het technische en commerciële vlak. 

 

Binnen een groot bedrijf worden een hoop zaken nog uit handen genomen door collega’s en afdelingen. Wanneer je zelfstandig bent, krijg je met alle zaken van doen. Dus ook tijdens deze 10 jaar kan ik zeggen dat ik wederom door ervaring veel heb geleerd en een echte “allrounder” ben geworden. Van administratie tot personeelszaken, van logistieke planning tot diverse douane formaliteiten, het opzetten van een douane entrepot, verzorgen van de benodigde papieren (waaronder transportvergunning voor het speciaal vervoer van boten), nationale en internationale inkoop en verkoop, diverse projecten, ICT, websites, advertenties enzovoorts enzovoorts.

 

Na 10 jaar heb ik op 1 april 2016 mijn aandeel van het bedrijf overgedaan naar mijn compagnon om per 1 mei 2016 verder te gaan onder de naam van der Vuurst Solutions.

 

De naam zegt het al, ik wil u de oplossingen brengen. Een echte all-rounder die inzetbaar is op verschillende fronten. En dat kan alleen maar als je al een rugzak hebt vol met kennis, ervaring, de wil om een ander te helpen en de logica ziet om processen snel op te pakken en te begrijpen.